Aktuellt
Potential att öka svensk produktion av växtprotein – Svensk livsmedelsproduktion behöver en hand i ryggen från politiken
Den 27 september arrangerar Sweden Food Arena ett seminarium i riksdagen tillsammans med företrädare för livsmedelsbranschen, LRF, universitet och offentlig sekto [...]
Livsmedelstrategin 2.0 kräver ett högre tempo och större investeringar
Livsmedelskedjan sysselsätter i dag ca 400 000 personer och bidrar med ett växande förädlingsvärde på cirka 200 miljarder kronor. För att bidra till att realisera [...]
Webbinarium – uppföljning av innovationsenkäten 2020. Vad har innovation betytt för företagens utveckling?
I Sweden Food Arenas kartläggning av livsmedelskedjans innovationskraft kan man se att så många som 8 av tio företag i livsmedelskedjan introducerade nya eller fö [...]
Livsmedelskedjan mobiliserar för ökad innovation och forskning
Företagen i den svenska livsmedelskedjan stärker sin mobilisering för ökade satsningar på innovation och forskning. Nu kliver Arla, HK Scan, Orkla, Coop samt Seva [...]
Ökad innovation driver tillväxten i hela kedjan
Livsmedel är en strategisk resurs för Sverige, och livsmedelskedjan en kärnsektor i svensk ekonomi. Näringen är en oslipad diamant, och genom innovationsdriven ti [...]
Inspel till Kommande livsmedelsstrategi 2.0, strategiska området ”Kunskap och innovation”
Livsmedelskedjan sysselsätter i dag ca 400 000 personer och bidrar med ett växande förädlingsvärde på cirka 200 miljarder kronor. För att bidra till att realisera [...]