Efterfrågan på hälsosam, smakrik och inspirerande mat och dryck är stor runt om i världen. Här kan företag, forskare och experter göra skillnad genom att samarbeta kring innovativ produktutveckling.
Sweden Food Arena söker nya samarbeten inför kommande forsknings- och innovationsprojekt där företag, forskare och experter med djupgående kunskap om sensorik, olika målgruppers behov och utmaningar, livsstil och hälsoeffekter av mat samverkar.
Ordet livsmedel är nog Sveriges vackraste ord, och det mest betydelsefulla – medel för liv. Varje dag har jag förmånen att, tillsammans med min kollega Kerstin Eriksson, företag och branschorganisationer, verka för att det behövs ökade resurser till forskning och satsningar på innovation inom livsmedelskedjan i Sverige. Målet är att företagen i den svenska livsmedelskedjan ska få ökad tillgång till ny kunskap, nya verktyg och åtkomst till nätverk samt nya samarbeten som bidrar till att utveckla odling, förädling och marknadsplatser som erbjuder konsumenterna nya livsmedel som är än mer smakrika, hälsosamma och inspirerande.